tiistai 18. marraskuuta 2014

Omituinen aamupala

Yleensä teen aamuisin pirtelön, mutta tänään sheikkeri oli pesussa ja kiire painoi päälle, niin nappasin pikavaihtoehdot mukaan. Omituista settiä ehkä, mut on tässä sentään proteiinia, rasvaa ja hiilareita :)

maanantai 17. marraskuuta 2014

D-vitamiinia ja sinkkiä taistelussa flunssaa vastaan

Tuntuu, että joka toisella vähintään on joku flunssa. Välillä meinaa iskeä itseenkin, mikä saa mut aina tankkaamaan kunnolla vitamiineja. Otan arkisin 100 mg D-vitamiinia, lisäksi koneistoon menee sinkkiä joka päivä. Näillä eväin on tauti pysynyt poissa koko syksyn. Tuuria tai ei, ni jatkan.

Tänään on Xycling-päivä. Sykevyö unohtui kyllä harmikseni kotiin, mut ei haittaa!

Läski olen edelleen, paino ei ole tippunut. En stressaa aiheesta.

perjantai 14. marraskuuta 2014

Uusi lelu: Polar M400

Mä rakastan tekniikkaa ja vanha sykemittari oli niin pahasti raappeutunut näytöstä, että tarvitsin uuden. Se näyttö oli edellisessä Polarissa ihan surkea ja meni nopeasti huonoon kuntoon. Silti päädyin tälläkin kerralla ostamaan Polarin, josko se kestäisi paremmin.

Polar M400 on ollut mulla nyt käytössä isänpäivästä saakka ja tykkään. Kyllä se motivoi liikkumaankin, kun se seuraa aktiivisuutta koko ajan ja näyttää, kuinka paljon päivän aikana on esim.  kertynyt askeleita.

Eilen olin Pt:n treenattavana. Oli rankkaa ja kivaa. Kehui voimakkaaksi ♡

keskiviikko 12. marraskuuta 2014

Treeni sujuu, suklaa uppoaa

Olen urheillut mukavan aktiivisesti. Kolme kertaa viikossa  kuntokeskuksessa vähintään, lisäksi lenkkeilyä joka päivä rennosti. MUTTA paino ei putoa, koska ruokavaliossa olisi vielä siivottavaa. Juuri tänään tuli taas syötyä suklaata. Uaah.

Aktiivinen elämä on kuitenkin jo parempi kuin ei mitään, joten hyvä alku sekin:) Huomenna on taas personal trainerin kanssa treenit (sain neljä treenikertaa liittyessäni jäseneksi ja tuotuani kaverin samalla). Se PT on kyllä niin hurja mimmi, että ekan treenin jälkeen olin ihan ykä kurkussa. Hui!

tiistai 28. lokakuuta 2014

Ryhmäliikunnasta hurmaantunut hyytyi bodypumpissa

Minä, kuka vannoin pitkään vain ja ainoastaan kuntosalilla käymisen nimeen, olen nyt innostunut ryhmäliikuntatunneista uuden kuntokeskuksen myötä. Selkeästi painojen nosto ei tuonut toivottua tulosta, joten hyvä vähän vaihdella repertuaaria ja käydä myös aerobista treenaamassa. Olen nyt käynyt tasaisesti 3-4 kertaa viikossa kuntoilemassa, lisäksi koiran lönköttelylenkitykset siihen päälle.

Eilen oli bodypumpin vuoro. Pitkästä aikaa siis. Hävetti kyllä, miten huonoon jamaan olen itseni päästänyt, kun tehot loppuivat ihan täysin joissain liikkeissä. Ne sarjat vaan ovat niin pitkiä, etten jaksanut tehdä samoilla painoilla kuin kuntosalilla olen tehnyt. Esimerkiksi hauiskääntöjä treenaan salilla useimmiten 10 kg painoilla/käsi, pumpissa otin eilen 5 kg kiekot tankoon ja loppui aivan totaalisesti habateho jo puolivälissä sarjaa. Sit piti vaihtaa 2,5 kg käsipainoihin ja silti tärisi loppua kohti. Muahah. Samoin askelkyykkyjä ja kyykkäyksiä tehdessä 2x5 kg oli aivan mun jaksamisen äärirajoilla. Hooverissa olin ihan raato varsin nopeasti, kylkihooverista puhumattakaan.

Silti oli hauskaa kyllä. Ja se tunti meni aika nopsaan. Nyt reisissä tuntuu, että jotain on tehty.

tiistai 21. lokakuuta 2014

Kankku kipeänä spinningistä

Kiitos ihana aktiivinen lukija, kuka kyselit, miten menee. Sillä täältä pesee! :) Olen ollut vähän väsynyt bloggaamiseen, kun tuntuu, että urakka on hidas ja pudotettavia kiloja roppakaupalla. Myöskään mitään uutta jännää ei tunnu tapahtuvan, kunhan koitan tehdä ateria aterialta järkeviä valintoja. Enimmäkseen menee hienosti, välillä tulee ylilyöntejä. Vaakalukema on oikeastaan pysynyt melkolailla samassa, sen sijaan vaatteissa olen huomannut, että vähän olen päässyt kiristymään. Jeah!

Tein myös aika ison päätöksen viime viikolla. Vaihdan nimittäin kuntokeskusta, koska olen vähän puutunut tuohon edelliseen. Uusista tiloista, isommasta kuntosalista ja kattavammasta ryhmäliikuntavalikoimasta saa kivaa pientä kipinää urakkaan. Toki tiedän, että painonpudotuksessa ruokavalio on avainasemassa ja liikunta on ihan kärpäsenroska siinä hommassa. Mutta tukee se kuitenkin yleistä hyvinvointia ja jaksamista normiarjessa, joten ei paha. Liityin siis uudestaan Sats Elixian jäseneksi. Aina mä sinne jotenkin päädyn, olisikohan tämä nyt kolmas kerta jäsenenä ;) Poskettoman kallista hommaa kyllä, mutta tuhlaan mä paljon turhempaankin rahaa. Nyt oli joku kampanja, että sai liittyä ilmaiseksi (normisti maksaa 59 euroa) ja treenata marraskuun loppuun saakka veloituksetta, sen jälkeen homma kustantaa 69 e/kk. Töistä saan liikuntaseteleitä ja koska käytän palveluja kolmisen kertaa viikossa minimissään, niin ei se niin paha ole.

Eilen olin spinning-tunnilla (tai Elixiassahan se on Xycling) ja oli kyllä kovin kivaa! Syke nousi mahtavasti ylöspäin ja oli sellainen iloinen fiilis koko tunnin ajan. Ajattelinkin, että ehkä mä vauhditan vähän mun painonpudotusta noilla aerobisilla lajeilla. Ennen tuli käytyä vain kuntosalilla ja sehän on tietty hyvä juttu myöskin, mutta nyt yritän vähän monipuolistaa mun repertuaaria.

Mun uuteen aamupalaan olen kyllä kovin ihastunut. Siihen tulee heraproteiinijauhetta, vettä, pellavansiemeniä, OptiMSM-jauhetta, marjoja, pieni banaani ja chia-jauhetta. Erinomainen makukombo ja pitää nälkää todella hyvin ja pitkään.

keskiviikko 17. syyskuuta 2014

Smoothie + heraa aamupalalla

 Mun ruokavalion ryhtiliike sujuu erinomaisesti. Yritän olla olematta täysin ehdoton, ettei taas lähde mässäämiseksi. Se oli ehkä mun ongelma esimerkiksi Dukan-dieetissä: jos ei KOSKAAN saa syödä jotain, niin sitä juuri alkaa tekemään mieli. (Joskin Dukanissahan on ajatuksena, että kun normaalipaino on saavutettu, ei ole enää noita kieltolistoja. Mutta koska en koskaan päässyt sinne asti, koin sen ongelmaksi.)

Nyt tähtään syöväni neljä kertaa päivässä. Aamupalaksi vetelen yleensä smoothien, johon laitan marjoja, vettä, heraproteiinijauhetta ja toisinaan banaanin. Päivän muut ateriat pyrin koostamaan siten, että niissä on paljon vihanneksia ja jotain hyvälaatuista proteiinia. Esimerkiksi tänään lounaslautasella on paistettua kesäkurpitaa ja herkkusieniä sekä uunissa paahdettua lohta. Mahdollisesti kuorin siihen kylkeen porkkanan.

Välipalana mulla on usein esimerkiksi kourallinen manteleita, proteiinijauhetta + vettä ja vaikkapa porkkanoita, koska ne ovat helppoa konttorirotan välipalaruokaa. Toimiston keksihyllyt on ollut helppo kiertää taas kaukaa. :)
Maitotuotteita en käytä tällä hetkellä juurikaan. Kokeillaan nyt sitten tätäkin. Eli ei rahkaa tai raejuustoa, niitä on ehtinyt syömään koko iän jo niin paljon, että tulee korvistakin ulos. Kahvimaidon pyrin korvaamaan kookosmaidolla tai jos koittaisi vaikka mantelimaitoa seuraavaksi. Tässäkään en ole ehdoton: jos kookosmaitoa ei ole ulottuvilla, niin kahviin voin lorauttaa hieman ihan normimaitoa. En mä siitä hajoa.

Olen nyt jatkanut tätä sellaiset parisen viikkoa (OH my, se on se Kriittinen Pari Viikkoa, jonka jälkeen aina yleensä into lopahtaa). Paino on tippunut parisen kiloa. Siis siitäkin huolimatta, että välillä on tullut herkuteltua vaikka pannukakulla, omenapiirakalla tai irtsareilla. Yritän siis syödä niin, kuin normaalipainoinen söisi. Ilman, että se ruokavalio on joku mörkö.